Letadla Iljušin Il-18 u provozovatelů v Československu/České republice |
|
Iljušin Il-18B |
189001604 |
OK-NAA |
Ostrava, později Piešťany |
ČSA |
nové, ex Aeroflot CCCP-75703 |
8.3.1979 předáno do kbelského muzea, kde je dosud |
|
|
|
|
Iljušin Il-18B |
189001605 |
OK-NAB |
Košice |
ČSA |
nové |
zničeno při katastrofě u Bratislavy |
|
|
|
|
Iljušin Il-18V |
180002101 |
OK-OAC |
Sliač |
ČSA |
nové |
sešrotováno 19.-20.11.1984 při zkouškách Semtexu |
|
|
|
|
Iljušin Il-18V |
180002102 |
OK-OAD |
|
ČSA |
nové |
zničeno při katastrofě u Norimberka |
|
|
|
|
Iljušin Il-18V |
181002902 |
OK-PAE |
Karlovy Vary |
ČSA |
nové |
od 17.3.1982 umístěno u autokempu na Seči, nyní ve Zruči - Air Park |
|
|
|
|
Iljušin Il-18V |
181002904 |
OK-PAF |
|
ČSA |
nové |
zničeno při katastrofě v Casablance |
|
|
|
|
Iljušin Il-18V |
181004201 |
OK-PAG |
Vysoké Tatry |
ČSA |
nové |
později jako restaurace ve Slušovicích |
|
|
|
|
Iljušin Il-18V |
181004202 |
OK-PAH |
Mariánské Lázně |
ČSA |
nové |
1981 odkoupeno Filmovým studiem Barrandov, 27.-28.8. upravaeno trhavinou
pro účely natáčení seriálu Sanitka, poté zlikvidováno |
|
|
|
|
Iljušin Il-18D |
187009705 |
OK-WAI |
|
ČSA |
nové |
zničeno při katastrofě v Ganderu |
|
|
|
|
Iljušin Il-18D |
187010101 |
OK-WAJ |
Poděbrady |
ČSA |
nové, ex Aeroflot CCCP-75451 |
od 17.9.1986 jako restaurace u Bakova nad Jizerou, kde stojí dosud |
|
|
|
|
Iljušin Il-18E |
181003105 |
OK-PAI |
|
ČSA |
od roku 1962 u vládní letky jako OK-BYP |
vystaveno v muzeu v Sinsheimu |
|
|
|
|
Iljušin Il-18D |
186009004 |
OK-VAF |
|
ČSA |
od roku 1966 u vládní letky jako OK-BYZ |
v Norimberku jako trenažér hasičů |
|
|
|
|
Iljušin Il-18E |
181003105 |
OK-BYP |
|
vládní |
nové, ex Aeroflot CCCP-75754 |
do roku 1989 u ČSA jako OK-PAI, později v muzeu v Sinsheimu |
|
|
|
|
Iljušin Il-18D |
186009004 |
OK-BYZ |
|
vládní |
nové |
do roku 1990 u ČSA jako OK-VAF, později přeletěno do Norimberku jako trenažér hasičů |
|
|
|
|
Iljušin Il-18LL |
180002202 |
OK-018 |
|
VZLÚ |
30.11.1987 |
1996 |
na pozici motoru č. 2 byl instalován motor M602 zamýšlený pro letoun L610 |
u Interflugu jako DM-STC |
sešrotováno |
|
|
|
|