|
Iljušin Il-14 |
4340507 |
0507 |
|
armádní |
|
|
místo pořízení fotografie: Zbraslavice |
|
|
|
|
Iljušin Il-14 |
4340603 |
0603 |
|
armádní |
|
|
místo pořízení fotografie: Kbely |
|
později Il-14FG, vystaveno ve Kbelích |
|
|
|
|
Iljušin Il-14 |
5340702 |
OK-BYZ |
|
vládní |
10.6.1956 |
11.10.1963 |
Foto: Horst Sander místo pořízení fotografie: Berlín |
|
|
|
|
Avia Av 14 |
601101 |
OK-KAA |
|
AVIA Letňany |
|
od 1957 u armády jako 1101 |
|
|
|
|
Avia Av 14 |
703108 |
OK-LZC |
|
AVIA Letňany |
1957 |
31.06.1957 |
Foto: Thijs Postma |
|
od 31.6.1957 u LOTu jako SP-LNN |
|
|
|
|
Avia Av 14-24 |
703109 |
OK-LCA |
|
ČSA |
12.6.1957 |
1977 |
místo pořízení fotografie: Basilej |
|
13.6.1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-24 |
703110 |
OK-LCB |
|
ČSA |
7.6.1957 |
1977 |
Foto: Flemming K.Fogh |
|
|
|
|
Avia Av 14-24 |
703111 |
OK-LCC |
|
ČSA |
12.6.1957 |
|
místo pořízení fotografie: Kbely |
|
od 1966 u armády jako 3111; později Il-14FG |
|
|
|
|
Avia Av 14-24 |
703112 |
OK-LCD |
|
ČSA |
1.6.1957 |
1977 |
Foto: Míla Daniel - planes poslední obchodní let Il-14 u ČSA: 31.3.1977 KSC-BTS-BRQ-PRG |
|
9.6.1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A |
805108 |
OK-LCF |
|
ČSA |
5.5.1958 |
1975 |
místo pořízení fotografie: Dubrovník |
|
20.1.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
AAvia Av 14-32A/40 |
805109 |
OK-MCG |
|
ČSA |
31.5.1958 |
1.2.1972 |
místo pořízení fotografie: Praha |
|
přistání bez podvozku v Karlových Varech, zrušeno |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A |
805118 |
OK-MCH |
Písek |
ČSA |
30.3.1958 |
1975 |
Foto: Míla Daniel -planes místo pořízení fotografie: Praha |
|
10.3.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A |
805119 |
OK-MCI |
Vlaštovka |
ČSA |
30.3.1958 |
1975 |
místo pořízení fotografie: Praha-Kbely |
|
5.12.1975 vystaveno ve Kbelích |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A |
805120 |
OK-MCJ |
Svit Gottwaldov |
ČSA |
|
katastrofa u obce Ptice nedaleko Prahy |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806104 |
OK-MCK |
Strakonice |
ČSA |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806105 |
OK-MCL |
Trenčín |
ČSA |
|
12.2.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806106 |
OK-MCM |
|
ČSA |
1958 |
12/1974 |
místo pořízení fotografie: Ruzyně |
|
10.2.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806107 |
OK-MCN |
|
ČSA |
|
24.1.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806108 |
OK-MCO |
|
ČSA |
1958 |
3/1977 |
1959-1961 pronajat jako 3X-GAH Air Guinee, pak jako OK-BYO u vládní letky, pak opět ČSA
místo pořízení fotografie: Praha |
|
16.5.1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806109 |
OK-MCP |
|
ČSA |
|
29.1.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806110 |
OK-MCR |
|
ČSA |
1958 |
12/1974 |
Foto: Míla Daniel -planes místo pořízení fotografie: Ruzyně |
|
24.1.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806111 |
OK-MCS |
|
ČSA |
1958 |
12/1974 |
místo pořízení fotografie: Praha |
|
24.1.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A |
806112 |
OK-MCT |
|
ČSA |
1958 |
10.10.1962 |
místo pořízení fotografie: Praha |
|
10.10.1962 zničeno katastrofou u Újezdu u Brna |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
807104 |
OK-MCU |
Bílá labuť |
ČSA |
1958 |
12/1974 |
místo pořízení fotografie: Karlovy Vary |
|
17.3.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
807106 |
OK-MCV |
Lučenec |
ČSA |
1958 |
25.10.1973 |
Foto: archiv Michala Kohutiče |
|
25.10.1973 zničeno požárem v Brně a sešrotováno |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
807107 |
OK-MCW |
Olomouc |
ČSA |
1958 |
12/1974 |
místo pořízení fotografie: Praha |
|
10.3.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
807108 |
OK-MCX |
Přerov |
ČSA |
|
10.3.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
807109 |
OK-MCY |
Jindřichův Hradec |
ČSA |
|
26.5.1975 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A |
807110 |
OK-MCZ |
|
ČSA |
1958 |
2.1.1961 |
Foto: Horst Sander místo pořízení fotografie: Berlín |
|
2.1.1961 zničeno katastrofou při zkušebním letu u Hostivic |
|
|
|
|
Avia Av 14-32T |
13167 |
OK-OCA |
|
ČSA |
|
poštovní, 11.2.1977 zničeno katastrofou v Bratislavě |
|
|
|
|
Avia Av 14-28 |
806102 |
OK-MCB |
|
ČSA |
1960 |
1961 |
zápůjčka od armády místo pořízení fotografie: Hradec Králové |
od 1958 u armády jako 6102 |
od 1961 u armády jako 6102; později FG |
|
|
|
|
Avia Av 14salon |
911108 |
OK-NCA |
|
ČSA |
1961 |
1963 |
Foto: Olaf Jürgensmeier 1992 místo pořízení: Brno-Vinohrady; později údajně shořelo |
od 1959 u armády jako 1108 |
poté k Avii jako OK-OCK; poté zpět k armádě; později vystaveno na Slatině a na Vinohradech v Brně |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A |
911110 |
OK-NCB |
|
ČSA |
1975 |
3/1977 |
místo pořízení fotografie: Praha |
od 1960 u vládní letky jako OK-BYW |
1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32/40 |
807105 |
OK-MCC |
|
ČSA |
1975 |
1977 |
místo pořízení fotografie: Praha |
od 1958 u vládní letky jako OK-BYO |
27.3.1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14S |
805106 |
OK-MCD |
|
ČSA |
1973 |
1977 |
Foto: archiv Michala Kohutiče |
od 28.4.1958 u vládní letky jako OK-BYU |
1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14P |
807101 |
OK-BYT |
|
vládní |
|
1958 exportováno pro indonéskou armádu |
|
|
|
|
Avia Av 14S |
805106 |
OK-BYU |
|
vládní |
28.4.1958 |
9.8.1973 |
Foto ze sbírky Jaroslava Matoulka |
|
od 9.8.1973 u ČSA jako OK-MCD; 1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14salon |
911109 |
OK-BYQ |
|
vládní |
23.1.1960 |
1970 |
pronajato Air Guinee jako 3X-GAG |
|
|
|
|
Avia Av 14salon |
911109 |
1109 |
|
armádní |
23.1.1960 |
1970 |
pronajato Air Guinee jako 3X-GAG Foto ze sbírky Jaroslava Matoulka |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A |
911110 |
OK-BYW |
|
vládní |
1960 |
1975 |
Foto: Erik Frikke místo pořízení fotografie: Malmö, Švédsko |
|
od 1975 u ČSA jako OK-NCB; 1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14-32A/40 |
806108 |
OK-BYO |
|
vládní |
1958-1959 u ČSA jako OK-MCO, 1959-1961 pronajato jako 3X-GAH Air Guinee |
od ? u ČSA jako OK-MCO; 1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
|
Avia Av 14 |
601103 |
1103 |
|
armádní |
1.3.1956 |
|
místo pořízení fotografie: Kunovice |
|
později Il-14FG; vystaveno v Kunovicích |
|
|
|
|
Avia Av 14 |
601104 |
1104 |
|
armádní |
|
od 30.4.1982 u VZLU jako OK-014 (testovací pro motor M-601) |
|
|
|
|
Avia Av 14 |
601105 |
OK-LZY |
|
armádní |
|
od 1968 u armády jako 1105; později Il-14FG |
|
|
|
|
Avia Av 14 |
601106 |
1106 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14S |
705101 |
5101 |
|
armádní |
konec roku 1957 |
28.12.1985 |
místo pořízení fotografie: Trenčín |
|
|
|
|
Avia Av 14-28 |
806101 |
6101 |
|
armádní |
|
od 7.8.1960 u ČSA jako OK-MCA; od 12/1960 u armády; později Il-14FG |
|
|
|
|
Avia Av 14-28 |
806102 |
6102 |
|
armádní |
1958 |
|
1960-61 zapůjčeno ČSA jako OK-MCB místo pořízení fotografie: Hradec Králové |
|
|
|
|
Avia Av 14-28 |
806103 |
6103 |
|
armádní |
1958 |
|
místo pořízení fotografie: Předměřice u Hradce Králové |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
813101 |
3101 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
813105 |
3105 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
813106 |
3106 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
813107 |
3107 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
813108 |
3108 |
|
armádní |
3/1959 |
|
místo pořízení fotografie: Kbely |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
813109 |
3109 |
|
armádní |
3/1959 |
|
místo pořízení fotografie: Prostějov |
|
vystaveno v Prostějově, Vyškově |
|
|
|
|
Avia Av 14salon |
911108 |
1108 |
|
armádní |
1959 |
1959 |
roku 1961 pronajato ČSA jako OK-NCA; poté zpět k armádě místo pořízení fotografie: Brno-Slatina |
|
bylo vystaveno na Slatině a ve Vinohradech v Brně |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913114 |
3114 |
|
armádní |
1959 |
|
místo pořízení fotografie: Hrabyně |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913115 |
3115 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913116 |
3116 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913124 |
3124 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913130 |
3130 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913131 |
3131 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913132 |
3132 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913133 |
3133 |
|
armádní |
1959 |
|
místo pořízení fotografie: Vyškov |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913141 |
3141 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913142 |
3142 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913143 |
3143 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913144 |
3144 |
|
armádní |
1959 |
|
místo pořízení fotografie: Prostějov |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913145 |
3145 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913146 |
3146 |
|
armádní |
1959 |
|
místo pořízení fotografie: Zruč u Plzně |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913147 |
3147 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913148 |
3148 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913149 |
3149 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913150 |
3150 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913151 |
3151 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913152 |
3152 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913153 |
3153 |
|
armádní |
1959 |
|
místo pořízení fotografie: Prešov |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913154 |
3154 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913155 |
3155 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913156 |
3156 |
|
armádní |
1960 |
|
místo pořízení fotografie: Kbely |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913157 |
3157 |
|
armádní |
1960 |
|
místo pořízení fotografie: Kunovice |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913158 |
3158 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14T (baky) |
913159 |
3159 |
|
armádní |
1960 |
|
místo pořízení fotografie: Dolní Benešov u Opavy |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
913160 |
3160 |
|
armádní |
1960 |
|
místo pořízení fotografie: Mošnov |
|
|
|
|
Avia Av 14T |
13173 |
3173 |
|
armádní |
1960 |
|
místo pořízení fotografie: Nové Město nad Metují |
původně jako 3X-BKE a jako 3X-GAF u Air Guinee |
|
|
|
|
|
Avia Av 14-40 Super |
14105 |
4105 |
|
armádní |
|
|
|
|
Avia Av 14-24 |
703113 |
OK-LCE |
|
SDL |
31.6.1957 |
1966 |
místo pořízení fotografie: Praha |
|
od 1966 u SLI; 8.6.1977 odprodáno do SSSR |
|
|
|
OK-MZS, MZT, MZU, MZV, MZW, MZX, MZC, MZE, MZF, MZG, MZH, MZI, NZJ, NZK, NZL, NZM, NZO, NZP, NZR, NZS,
NZT, OZA, OZE, OZC, OZD, OZB byly především přeletové imatrikulace využívané spol. Avia. |
|