Letadla Tupolev Tu-154 u provozovatelů v Československu/České republice |
|
Tupolev Tu-154M |
765 |
OK-SCA |
Piešťany |
ČSA |
nové |
od 25.9.1992 u China United jako B-4022; nyní odstaveno v Pekingu - na prodej |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
770 |
OK-TCB |
Karlovy Vary |
ČSA |
nové |
od 25.9.1992 u China United jako B-4023; nyní odstaveno v Pekingu - na prodej |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
789 |
OK-TCC |
Teplice |
ČSA |
nové |
od 11.10.1992 u China United jako B-4024; od 4/2005 u Kaliningradavia jako RA-85789 |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
792 |
OK-TCD |
Trenčianské Teplice |
ČSA |
nové |
od 30.1.2000 u Bashkirian Airlines jako RA-85847 |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
805 |
OK-UCE |
Mariánské Lázně |
ČSA |
nové |
od 20.1.2000 u Bashkirian Airlines jako RA-85848; od 6.11.2005 u Aeroflotu jako RA-85848 |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
807 |
OK-UCF |
Vysoké Tatry-Smokovec |
ČSA |
nové |
od 1/2000 u Bashkirian Airlines jako RA-85846 |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
838 |
OK-VCG |
Luhačovice |
ČSA |
nové |
od 1.10.1999 u Kish Air jako EP-LBR |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
845 |
LZ-MIL |
|
ČSA |
|
|
pronajato od VIA na několik sérií letů v létě 1996 a opět v létě 1997 |
od 3/1990 u VIA jako LZ-MIL, občas pronajímáno Oriental, Blue Line, Macedonian Airlines |
|
|
|
|
|
Tupolev Tu-154B-2 |
420 |
OK-BYA |
|
vládní |
nové |
od 28.3.1989 v armádní letce jako 420; od 1.1.1993 u slovenské armády jako 420; od 5/1998 u IDF Tatarstan jako RA-85842; později se stejnou registrací u společností Safe Air (2000), Karat (2001), Yamal (2002) |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154B-2 |
488 |
OK-BYB |
|
vládní |
nové |
od 5/1992 u Ensor Air jako OK-LCP; od 25.1.1993 u Aeroflotu jako RA-85488; od 1995 u Avialinii Tatarstana jako RA-85488; od 2001 odstaveno bez motorů v Kazani |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154B-2 |
517 |
OK-BYC |
|
vládní |
nové |
od 20.1.1990 u Cargo Moravia jako OK-LCS; od 9.12.1992 u Krai Aero jako RA-85804; se stejnou registrací i Avialinii Tatarstana (1993), Qeshm Air (1999), Avialinii Tatarstana (1999), Qeshm Air (2000, EP-TQB), odstaveno v Kazani (2002) |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154B-2 |
601 |
OK-BYD |
|
vládní |
nové |
od 6.2.1991 u československé armády jako 601; od 4/2005 RA-85601; poté přelétnuto do Minerálních Vod k revizi a dalšímu prodeji |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
803 |
OK-BYO |
|
vládní |
nové |
od 1.1.1993 u slovenské vládní letky jako OM-BYO |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
858 |
OK-BYP |
|
vládní |
nové |
od 5.9.1992 u Ensor Air, později přereg. na OK-VCP (1993); dále u české vládní letky (1994), Travel Service (1997-9.10.1999); od 28.9.1999 u Omsk Avia jako RA-85841, pronajato Iran Air Tour (1999-2000, EP-MBG), mezi 2003 a 2005 přešlo od Omsk Avia na Domodedovo Airlines |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
1016 |
OK-BYZ |
|
vládní |
nové |
od 31.12.1998 u české armády jako 1016 |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
1003 |
1003 |
|
armádní |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
1016 |
1016 |
|
armádní |
od 14.12.1996 jako OK-BYZ u vládní letky |
|
|
|
|
|
Tupolev Tu-154B-2 |
517 |
OK-LCS |
|
Cargo Moravia |
OK-BYC |
od 9.12.1992 u Krai Aero jako RA-85804; se stejnou registrací i Avialinii Tatarstana (1993), Qeshm Air (1999), Avialinii Tatarstana (1999), Qeshm Air (2000, EP-TQB), odstaveno v Kazani (2002) |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154B-2 |
488 |
OK-LCP |
|
Ensor Air |
OK-BYB |
od 25.1.1993 u Aeroflotu jako RA-85488; od 1995 u Avialinii Tatarstana jako RA-85488; od 2001 odstaveno bez motorů v Kazani |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154M |
858 |
OK-VCP |
|
Ensor Air |
OK-BYP |
dále u české vládní letky (1994), Travel Service (1997-9.10.1999); od 28.9.1999 u Omsk Avia jako RA-85841, pronajato Iran Air Tour (1999-2000, EP-MBG), mezi 2003 a 2005 přešlo od Omsk Avia na Domodedovo Airlines |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154 |
892 |
RA-85716 |
|
Georgia |
1995 |
1995 |
pronajato na léto |
od 11/1992 Aeroflot, 1993-1995 pronajato China Xinjiang |
od 19.10.1996 u Aero Volga jako RA-85716; od 2001 Samara |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154 |
896 |
ES-LTR |
|
Air Moravia |
1995 |
1995 |
pronajato na léto |
od 1992 Aeroflot a 1994 Estonian (ES-AAD) |
od 29.8.1998 u Belavia jako RA-85741, později EW-85741, 2000 krátce Elk Air jako ES-LTC, poté střídavě Belavia a Shaheen International |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154 |
909 |
ES-LTP |
|
Air Moravia |
1995 |
1995 |
pronajato na léto |
od 1992 Estonian |
od 2002 u Tyumen Avia Trans jako RA-85727, později UT Air |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154B-2 |
472 |
RA-85472 |
|
Air Moravia |
4/1995 |
5/1995 |
pronajato od Samara Airlines |
od 1981 u Aeroflotu jako CCCP-85472, později RA-85472, později Tajik Air |
od 01 u Aerofreight, později jako EY-85472 u Tajikistan Air |
|
|
|
|
Tupolev Tu-154 |
946 |
RA-85763 |
|
Georgia |
1995 |
1995 |
pronajato na léto |
od 1993 Aeroflot a Aerovolga |
později opět Aerovolga, Tomsk State Avia (1995), pronajato Siberia Airlines (1998), Sibir Airlines, od 2002 u Omskavia jako RA-85763; od 2005 u Mahan Air jako EP-MHQ; 2005 opět Omskavia jako RA-85763 |
|
|
|
|
Tu-154M |
869 |
RA-85696 |
|
Mostarez/Egretta BMI |
6/1997 |
8/1997 |
krátce pronajato i 9-10/1996 |
od 1992 u Aeroflotu jako CCCP-85696, později RA-85696; od 1996 Magadan Airlines |
od 1998 pronajato Aviacon Zitotrans; od 2000 zpět u Magadan Airlines, pronajato IRS Aero; od 2002 u Continental Airways |
|
|
|
|
Tu-154M |
858 |
OK-VCP |
|
Travel Service |
OK-BYP |
od 28.9.1999 u Omsk Avia jako RA-85841, pronajato Iran Air Tour (1999-2000, EP-MBG), mezi 2003 a 2005 přešlo od Omsk Avia na Domodedovo Airlines |
|
|
|
|