PLANES.CZ
-- Menu --

23.5.19 23:58:55
Letadla Tupolev Tu-154 u provozovatelů v Československu/České republice
OK-SCA
Tupolev Tu-154M 765 OK-SCA Piešťany ČSA
19.2.1988 25.9.1992  
nové od 25.9.1992 u China United jako B-4022; nyní odstaveno v Pekingu - na prodej
OK-TCB
Tupolev Tu-154M 770 OK-TCB Karlovy Vary ČSA
6.4.1988 25.9.1992  
nové od 25.9.1992 u China United jako B-4023; nyní odstaveno v Pekingu - na prodej
OK-TCC
Tupolev Tu-154M 789 OK-TCC Teplice ČSA
13.12.1988 11.10.1992  
nové od 11.10.1992 u China United jako B-4024; od 4/2005 u Kaliningradavia jako RA-85789
OK-TCD
Tupolev Tu-154M 792 OK-TCD Trenčianské Teplice ČSA
13.1.1989 30.1.2000  
nové od 30.1.2000 u Bashkirian Airlines jako RA-85847
OK-UCE
Tupolev Tu-154M 805 OK-UCE Mariánské Lázně ČSA
2.6.1989 20.1.2000  
nové od 20.1.2000 u Bashkirian Airlines jako RA-85848; od 6.11.2005 u Aeroflotu jako RA-85848
OK-UCF
Tupolev Tu-154M 807 OK-UCF Vysoké Tatry-Smokovec ČSA
2.6.1989 9.12.1999  
nové od 1/2000 u Bashkirian Airlines jako RA-85846
OK-VCG
Tupolev Tu-154M 838 OK-VCG Luhačovice ČSA
5/1990 21.9.1999  
nové od 1.10.1999 u Kish Air jako EP-LBR
LZ-MIL
Tupolev Tu-154M 845 LZ-MIL   ČSA
    pronajato od VIA na několik sérií letů v létě 1996 a opět v létě 1997
od 3/1990 u VIA jako LZ-MIL, občas pronajímáno Oriental, Blue Line, Macedonian Airlines  
OK-BYA
Tupolev Tu-154B-2 420 OK-BYA   vládní
18.6.1980 28.3.1989  
nové od 28.3.1989 v armádní letce jako 420; od 1.1.1993 u slovenské armády jako 420; od 5/1998 u IDF Tatarstan jako RA-85842; později se stejnou registrací u společností Safe Air (2000), Karat (2001), Yamal (2002)
OK-BYB
Tupolev Tu-154B-2 488 OK-BYB   vládní
8.6.1981 5/1992  
nové od 5/1992 u Ensor Air jako OK-LCP; od 25.1.1993 u Aeroflotu jako RA-85488; od 1995 u Avialinii Tatarstana jako RA-85488; od 2001 odstaveno bez motorů v Kazani
OK-BYC
Tupolev Tu-154B-2 517 OK-BYC   vládní
8.12.1981 20.1.1990  
nové od 20.1.1990 u Cargo Moravia jako OK-LCS; od 9.12.1992 u Krai Aero jako RA-85804; se stejnou registrací i Avialinii Tatarstana (1993), Qeshm Air (1999), Avialinii Tatarstana (1999), Qeshm Air (2000, EP-TQB), odstaveno v Kazani (2002)
OK-BYD
Tupolev Tu-154B-2 601 OK-BYD   vládní
13.5.1985 6.2.1991  
nové od 6.2.1991 u československé armády jako 601; od 4/2005 RA-85601; poté přelétnuto do Minerálních Vod k revizi a dalšímu prodeji
OK-BYO
Tupolev Tu-154M 803 OK-BYO   vládní
26.5.1989 1.1.1993  
nové od 1.1.1993 u slovenské vládní letky jako OM-BYO
OK-BYP
Tupolev Tu-154M 858 OK-BYP   vládní
5.9.1990 5.9.1992  
nové od 5.9.1992 u Ensor Air, později přereg. na OK-VCP (1993); dále u české vládní letky (1994), Travel Service (1997-9.10.1999); od 28.9.1999 u Omsk Avia jako RA-85841, pronajato Iran Air Tour (1999-2000, EP-MBG), mezi 2003 a 2005 přešlo od Omsk Avia na Domodedovo Airlines
OK-BYZ
Tupolev Tu-154M 1016 OK-BYZ   vládní
14.12.1996    
nové od 31.12.1998 u české armády jako 1016
1003
Tupolev Tu-154M 1003 1003   armádní
1/2000    
nové stále v provozu
1016
Tupolev Tu-154M 1016 1016   armádní
1999    
od 14.12.1996 jako OK-BYZ u vládní letky  
OK-LCS
Tupolev Tu-154B-2 517 OK-LCS   Cargo Moravia
20.1.1990 9.12.1992  
OK-BYC od 9.12.1992 u Krai Aero jako RA-85804; se stejnou registrací i Avialinii Tatarstana (1993), Qeshm Air (1999), Avialinii Tatarstana (1999), Qeshm Air (2000, EP-TQB), odstaveno v Kazani (2002)
OK-LCP
Tupolev Tu-154B-2 488 OK-LCP   Ensor Air
5/1992 25.1.1993  
OK-BYB od 25.1.1993 u Aeroflotu jako RA-85488; od 1995 u Avialinii Tatarstana jako RA-85488; od 2001 odstaveno bez motorů v Kazani
OK-VCP
Tupolev Tu-154M 858 OK-VCP   Ensor Air
27.4.1993 4/1994  
OK-BYP dále u české vládní letky (1994), Travel Service (1997-9.10.1999); od 28.9.1999 u Omsk Avia jako RA-85841, pronajato Iran Air Tour (1999-2000, EP-MBG), mezi 2003 a 2005 přešlo od Omsk Avia na Domodedovo Airlines
RA-85716
Tupolev Tu-154 892 RA-85716   Georgia
1995 1995 pronajato na léto
od 11/1992 Aeroflot, 1993-1995 pronajato China Xinjiang od 19.10.1996 u Aero Volga jako RA-85716; od 2001 Samara
ES-LTR
Tupolev Tu-154 896 ES-LTR   Air Moravia
1995 1995 pronajato na léto
od 1992 Aeroflot a 1994 Estonian (ES-AAD) od 29.8.1998 u Belavia jako RA-85741, později EW-85741, 2000 krátce Elk Air jako ES-LTC, poté střídavě Belavia a Shaheen International
ES-LTP
Tupolev Tu-154 909 ES-LTP   Air Moravia
1995 1995 pronajato na léto
od 1992 Estonian od 2002 u Tyumen Avia Trans jako RA-85727, později UT Air
RA-85472
Tupolev Tu-154B-2 472 RA-85472   Air Moravia
4/1995 5/1995 pronajato od Samara Airlines
od 1981 u Aeroflotu jako CCCP-85472, později RA-85472, později Tajik Air od 01 u Aerofreight, později jako EY-85472 u Tajikistan Air
RA-85763
Tupolev Tu-154 946 RA-85763   Georgia
1995 1995 pronajato na léto
od 1993 Aeroflot a Aerovolga později opět Aerovolga, Tomsk State Avia (1995), pronajato Siberia Airlines (1998), Sibir Airlines, od 2002 u Omskavia jako RA-85763; od 2005 u Mahan Air jako EP-MHQ; 2005 opět Omskavia jako RA-85763
RA-85696
Tu-154M 869 RA-85696   Mostarez/Egretta BMI
6/1997 8/1997 krátce pronajato i 9-10/1996
od 1992 u Aeroflotu jako CCCP-85696, později RA-85696; od 1996 Magadan Airlines od 1998 pronajato Aviacon Zitotrans; od 2000 zpět u Magadan Airlines, pronajato IRS Aero; od 2002 u Continental Airways
OK-VCP
Tu-154M 858 OK-VCP   Travel Service
20.9.1997 28.9.1999  
OK-BYP od 28.9.1999 u Omsk Avia jako RA-85841, pronajato Iran Air Tour (1999-2000, EP-MBG), mezi 2003 a 2005 přešlo od Omsk Avia na Domodedovo Airlines